Ciężko powiedzieć, ponieważ nie wiem czy to w tablecie czy w komputerze. Ale załóżmy, że to nieistotne - czyli kwestię sterowników pomijamy.
Najpierw proszę sprawdzić czy nasze słuchawki lub głośniki działają na innym sprzęcie, jeżeli nie, to warto sprawdzić inny egzemplarz. Jeśli tak, to oznacza usterkę sprzętową naszego urządzenia.
Chociaż przed rozkręcaniem czy oddawaniem do serwisu proponuję uruchomić ponownie sprzęt. Zdarza się, że jakiś proces bądź aplikacja coś namieszała. Jeśli żadne słuchawki nie działają, to proponuję nawet przywrócić tablet do ustawień fabrycznych.
Zaś jeżeli poprzednie kroki nic nie pomogły, należy sprawdzić latarką jak wygląda gniazdo jack. Jeśli jest uszkodzone, to trzeba je wymieć. Tutaj polecam oddać sprzęt do serwisu producenta, np. do Lenovo.
Jeżeli jesteśmy obeznani w te "klocki" to możemy rozebrać sprzęt i sami naprawić uszkodzone gniazdo. Warto tutaj uważać, ponieważ tracimy wtedy gwarancję!
Jak na to zapatruje się Lenovo? Daje nam bezpłatny serwis gwarancyjny oraz wysokiej jakości sprzęt, więc o usterkę tutaj ciężko.
1) Na początek należy sprawdzić czy słuchawki działają na innym sprzęcie.
2) Sprawdzamy czy tablet nie jest wyciszony
3) Sprawdzamy czy nie ma uszkodzenia Fizycznego z wyjściem słuchawkowym
4) Czasami pomaga restart
5) Przeinstalować sterowniki karty dźwiękowej
5) Jeżeli te kroki nie pomogły należny oddać sprzęt do serwisu
Sprawdzić sterowniki / ustawienia programu do audio.
Sprawdzić słuchawki / kabel na innym urządzeniu.
Jeżeli nie działa zakupić adapter na USB do podłączenia słuchawek/mikrofonu.
Sprawdzić na początek czy nie wyłączyliśmy głosu i czy działa bez słuchawek później sprawdzamy sterowniki, na końcu same słuchawki czy działają np. na komputerze.
Czesto pomaga wyczyszczenie gniazda jack wacikiem (czesto takie sytuacje mialem ze byly zapchane jakims syfem i przeczyszczenie od czasu do czasu pomagalo, szczegolnie przy telefonach samsung)
Warto zacząć od sprawdzenia samych słuchawek, podłączając je do innego urządzenia którego działania jesteśmy pewni oraz sprawdzając przełączniki które znajdują się na kablu niektórych słuchawek.
Jeśli słuchawki są sprawne powinniśmy sprawdzić ustawienia korektora dźwięku w systemie naszego urządzenia a jeśli to nie pomoże powinniśmy sprawdzić stan sterowników karty dźwiękowej (zazwyczaj wystarczy automatyczne sprawdzanie błędów jeśli korzystamy z systemu windows vista lub nowszego). Jesli żaden z powyższych sposobów nie przynosi rezultatów być może problem stanowi fizyczna usterka portu jack lub samej karty dźwiękowej wtedy powinniśmy oddać urządzenie do specjalisty jeśli sami nie mamy większego pojęcia o elektronice.
Sprawdzić czy to WYJŚCIE ( :-) ) słuchawkowe, czy może jednak wina słuchawek. Jeśli wina leży po stronie złącza audio, należy skorzystać z gwarancji. Jeśli gwarancji brak... koszt naprawy możesz przewyższyć wartość urządzenia. O ile naprawa w ogóle będzie możliwa.
1. Sprawdzić czy koło zegara jest dostępna ikona głośnika. Jeśli nie, to problem leży po stronie sterowników. Nawet bez zainstalowanego oprogramowania producenta dla karty dźwiękowej system windows zawsze ją tworzy.
2. Jeśli ikona jest dostępna to sprawdzić czy dźwięk nie jest wyciszony lub czy jest wybrane poprawne urządzenie wyjściowe(globalne dla systemu operacyjnego oraz opcjonalnie dla programu odtwarzającego)..
3. Jeśli wszystko się zgadza co w punktach 1+2, to problem leży po stronie urządzenia odtwarzającego lub jest uszkodzone gniazdo na płycie głównej.
- Sprawdzić czy słuchawki działają na innym sprzęcie.
- Na wszelki wypadek zrestartować system
- Jeśli nadal nie działa pozostaje odstawić urządzenie do serwisu
Należy upewnić się, czy urządzenie odtwarzające dźwięk (słuchawki, głośniki) wpinane są na pewno do wyjścia audio a nie wejścia. Następnie należy upewnić się, że podłączane urządzenie jest sprawne. Warto sprawdzić, czy sterowniki dźwięki również są zainstalowane poprawnie. Jeśli dźwięk nadal nie działa, należy skorzystać z serwisu, gdzie specjaliści wymienią gniazdo, lub, jeśli dysponujemy odpowiednim sprzętem i umiejętnościami - wymienić złącze samodzielnie (w przypadku braku umiejętności może się to wiązać z uszkodzeniem innych podzespołów).
Na początek sprawdzić czy urządzenie/kabel które podłączamy jest sprawne (podłączmy do innego urządzenia), jeśli tak to warto również sprawdzić czy tablet nie jest wyciszony. Jeżeli i to nie pomoże, profilaktycznie możemy uruchomić ponownie urządzenie. Jeśli faktycznie gniazdo słuchawkowe jest uszkodzone zaleca się oddanie urządzenia do serwisu producenta - samodzielna wymiana jest dość skomplikowana.
Najpierw należy sprawdzić czy to nie słuchawki są wadliwe, jeśli jesteśmy pewni że to jacek jest przyczyną braku dźwięku, najpierw spróbujmy go "przedmuchać" być może się zakurzył. Jeśli nic dalej nie działa, a nie jesteśmy specjalistami z dziedziny oddajmy sprzęt do serwisu gdzie nam naprawią usterkę.
1. Sprawdzić czy słuchawki działają na innym sprzęcie.
2. Na wszelki wypadek zrestartować system (pomaga w prawie każdej sytuacji, czasami nawet jak popęka ekran i tablet zacznie się palić)
3. Jeśli nadal nie działa, a słuchawki są dobre pozostaje odstawić urządzenie do serwisu, sami wiele nie zrobimy.
W 90% przypadków wystarczy ponowne podłączenie urządzenia audio, według Murphiego należy tez sprawdzić czy nie został wyciszony dźwięk (ludzie bardzo często nieumyślnie wciskają klawisze funkcyjne a później panikuja bo nie dziala touchpad, bo nie ma dzwieku, bo zgasł ekran itd.) Należy Pamiętać że w lenowo wszystkie klawisze funkcyjne nie porzebują przytrzymywania guzika "Fn" co jest słuszne ponieważ częściej z nich korzystamy niż z klawiszy F1,F2,F3... itd. W lenovo na odwrót a by skorzystać z przycisku np F1 należy przed jego wybraniem przytrzymać przycisk "Fn".
Często słuchawki nie grają, ponieważ za słabo je wpięliśmy do gniazda. Jeśli nie w tym tkwi problem, należy sprawdzić słuchawki na innym sprzęcie (możliwe, że to ich wina), przeczyścić gniazdo jack. Jeśli to nie pomoże trzeba oddać urządzenie do serwisu.
1) Sprawdzić, czy korzystamy z WEJŚCIA a nie WYJŚCIA :P
2) Sprawdzić, czy przypadkiem nie jest włączona funkcja "Mute".
3) Skontaktować się z pomocą producenta.
1. Sprawdzić sprzęt (np. podpiąć pod inne urządzenie).
2. Sprawdzić sterowniki.
3. Sprawdzić ustawienia głośności.
4. Sprawdzić, czy wszystko w porządku z gniazdem.
Na początek sprawdzamy czy kabel nie jest uszkodzony bądź jego koniec.
Gdy okaże się że kabel jest dobry sprawdzamy tak zwany Mini jack czyli wejście do telefonu.
Jeżeli nic się nie stało najlepiej zanieś telefon do specialisty gdy się nie znamy by ten sprawdził wszystko dokładniej.
Lecz gdy on nic nie zauważy patrzymy czy mamy odgłoszony telefon :)
na początek sprawdzamy, czy urządzenie nie jest wyciszone - zazwyczaj jest to główna przyczyna. Nastepnie sprawdzamy, czy na innych słuchawkach również nie dziala - być moze mamy wyrwany kabel. Następnie patrzymy, czy aplikacja odtwarzająca glos dziala poprawnie - tz. czy inne aplikacje wydają dźwięk? jeśli tak, jest to problem z konkretnym programem, a rozwiązanie może być bardzo różne. Jeśli jednak nie, uruchamiamy ponownie urządzenie, a w przypadku dalszych problemów re-instalujemy sterowniki karty dźwiękowej. Potem pozostaje nam już tylko wymiana gniazda - najlepiej w serwisie, ale jeżeli nie boimy się o utratę gwaracji, to możemy to również zrobic w domu.
Jeśli to nie wina słuchawek, należy udać się do serwisu. Naprawa w zależności od producenta, modelu oraz trudności jakie trzeba będzie pokonać podczas dotarcia do złącza może kosztować od ok. 100 zł (jeśli mniej to dobra oferta) do ceny przekraczającej cenę laptopa.
Dodam że jeśli wejście jest fizycznie uszkodzone można przestawić w panelu zarządzania od karty dźwiękowej żeby np gniazdo mikrofonowe lub line pełniło funkcję gniazda słuchawkowego.
Zazwyczaj pomaga reset kompa jeżeli nie to w kolejności :
2. sprawdzamy słuchawki na innym sprzęcie
3. rzadko bo rzadko ale wyciszenie kompa i ponowienie aktywowanie funkcji dźwięku pomaga
4. przeinstalowanie sterowników
5. oględziny złącza, jeżeli są jakieś fizyczne uszkodzenia bądź powyższe nic czynności nic nie dały, zamawiamy kuriera i serwis :)
Sprawdzamy ustawienia audio, jeśli są w porządku, to sprawdzamy słuchawki na innym sprzęcie, jeśli tu również wszystko gra, to znaczy, że mamy uszkodzone złącze i w tym wypadku są dwie możliwości. Jeśli mamy odpowiednie zdolności, to np. wymieniamy złącze na nowe, a jeżeli nie, to oddajemy tablet do serwisu.
Podstawa to sprawdzić czy wina leży po stronie słuchawek czy sprzętu. Podłączmy słuchawki do innego urządzenia jeśli nie działają sprawa prosta, bierzemy działające i próbujemy podłączyć do naszego tableta, jeśli działają to cacy, jeśli nie to winna nie leży po ich stronie. Teraz musimy sprawdzić ustawienia karty dźwiękowej w tablecie, przypuszczalne przyczyny to może być brak sterownika dźwięku, złe jego ustawienia bądź najbardziej trywialne wyciszenie dźwięku. Jeśli wszystkie poprzednie sprawdzenia zawiodą, to jest uszkodzenie fizyczne sprzętu, no i wtedy albo naprawa gwarancyjna (o ile jeszcze jest możliwa) lub naprawa płatna.
Komentarze
MRAF
Ciężko powiedzieć, ponieważ nie wiem czy to w tablecie czy w komputerze. Ale załóżmy, że to nieistotne - czyli kwestię sterowników pomijamy.
Najpierw proszę sprawdzić czy nasze słuchawki lub głośniki działają na innym sprzęcie, jeżeli nie, to warto sprawdzić inny egzemplarz. Jeśli tak, to oznacza usterkę sprzętową naszego urządzenia.
Chociaż przed rozkręcaniem czy oddawaniem do serwisu proponuję uruchomić ponownie sprzęt. Zdarza się, że jakiś proces bądź aplikacja coś namieszała. Jeśli żadne słuchawki nie działają, to proponuję nawet przywrócić tablet do ustawień fabrycznych.
Zaś jeżeli poprzednie kroki nic nie pomogły, należy sprawdzić latarką jak wygląda gniazdo jack. Jeśli jest uszkodzone, to trzeba je wymieć. Tutaj polecam oddać sprzęt do serwisu producenta, np. do Lenovo.
Jeżeli jesteśmy obeznani w te "klocki" to możemy rozebrać sprzęt i sami naprawić uszkodzone gniazdo. Warto tutaj uważać, ponieważ tracimy wtedy gwarancję!
Jak na to zapatruje się Lenovo? Daje nam bezpłatny serwis gwarancyjny oraz wysokiej jakości sprzęt, więc o usterkę tutaj ciężko.
Pozdrawiam, MRAF
2014-11-06 13:13
Wiktor
2) Sprawdzamy czy tablet nie jest wyciszony
3) Sprawdzamy czy nie ma uszkodzenia Fizycznego z wyjściem słuchawkowym
4) Czasami pomaga restart
5) Przeinstalować sterowniki karty dźwiękowej
5) Jeżeli te kroki nie pomogły należny oddać sprzęt do serwisu
2014-11-11 11:09
wigrywigrywigry
Sprawdzić słuchawki / kabel na innym urządzeniu.
Jeżeli nie działa zakupić adapter na USB do podłączenia słuchawek/mikrofonu.
2014-11-05 18:30
urj291161
2014-11-28 19:20
urj291161
2014-11-28 19:21
urj291161
2014-11-28 19:22
wigrywigrywigry
2014-11-13 17:44
wigrywigrywigry
2014-12-17 01:20
Crack
2014-11-29 09:42
fiat
2014-12-13 17:13
wigrywigrywigry
2015-01-15 12:36
wigrywigrywigry
2015-01-15 12:38
wigrywigrywigry
2015-01-15 12:38
wigrywigrywigry
2015-01-15 12:39
wigrywigrywigry
2015-01-15 12:39
wigrywigrywigry
2015-01-15 12:39
wigrywigrywigry
2015-01-15 12:39
taczo
2014-11-13 21:33
taczo
2014-12-13 13:42
taczo
2014-12-13 13:43
taczo
2014-12-13 13:43
rrafffall
2014-12-10 15:38
jadwiga
2014-12-27 09:30
Master_Tech
2014-11-10 21:56
marzena_duzy
2014-12-29 10:44
Eufor
Jeśli słuchawki są sprawne powinniśmy sprawdzić ustawienia korektora dźwięku w systemie naszego urządzenia a jeśli to nie pomoże powinniśmy sprawdzić stan sterowników karty dźwiękowej (zazwyczaj wystarczy automatyczne sprawdzanie błędów jeśli korzystamy z systemu windows vista lub nowszego). Jesli żaden z powyższych sposobów nie przynosi rezultatów być może problem stanowi fizyczna usterka portu jack lub samej karty dźwiękowej wtedy powinniśmy oddać urządzenie do specjalisty jeśli sami nie mamy większego pojęcia o elektronice.
2014-12-05 18:49
Mateo666
2014-12-29 23:07
WesolyMorswin
2014-10-30 01:14
atarowiec
2. Jeśli ikona jest dostępna to sprawdzić czy dźwięk nie jest wyciszony lub czy jest wybrane poprawne urządzenie wyjściowe(globalne dla systemu operacyjnego oraz opcjonalnie dla programu odtwarzającego)..
3. Jeśli wszystko się zgadza co w punktach 1+2, to problem leży po stronie urządzenia odtwarzającego lub jest uszkodzone gniazdo na płycie głównej.
2014-11-03 17:15
wolf02051970
2014-11-15 17:43
Siopa
2014-12-26 14:52
dorcia_kociaczeq
2014-12-23 21:28
o3dori
2015-01-09 14:36
djagacia
2014-11-09 01:22
monika123
2015-01-15 16:26
pepers
2014-11-15 15:57
Gozdzik007
2014-12-25 17:30
Trzcinus
- Na wszelki wypadek zrestartować system
- Jeśli nadal nie działa pozostaje odstawić urządzenie do serwisu
2014-12-25 18:34
styczensy
2015-01-24 16:21
peterl
2014-11-08 23:29
peterl
2014-11-09 10:08
peterl
2. Zanosimy tablet do serwisu , lub na własną ręke naprawiamy wejście słuchawkowe.
2014-11-09 19:11
kubim7485@wp.pl
2014-11-15 22:16
szymekciezar
2014-11-03 15:24
Sekul
2014-11-04 20:30
Bajo
2014-11-17 23:27
ITjohn
1) Sprawdzić słuchawki
2) Przeinstalować sterowniki karty dźwiękowej
3) Po wykonaniu tych czynności udać się do serwisu
2014-11-03 13:38
mela
2015-01-26 21:43
mela
2015-01-26 21:43
mela
2015-01-26 21:44
Legion94
2. Na wszelki wypadek zrestartować system (pomaga w prawie każdej sytuacji, czasami nawet jak popęka ekran i tablet zacznie się palić)
3. Jeśli nadal nie działa, a słuchawki są dobre pozostaje odstawić urządzenie do serwisu, sami wiele nie zrobimy.
2014-11-03 16:06
crissvonhoff
2014-11-05 18:56
tadziuk
2014-11-21 18:31
przemulala
2) Sprawdzić, czy przypadkiem nie jest włączona funkcja "Mute".
3) Skontaktować się z pomocą producenta.
2014-12-05 18:28
mela
2015-01-26 21:42
mackob04
2014-11-05 20:09
bodek
2014-11-13 20:40
elem
2014-11-21 01:26
Nasher
2. Sprawdzić sterowniki.
3. Sprawdzić ustawienia głośności.
4. Sprawdzić, czy wszystko w porządku z gniazdem.
2014-11-21 18:39
Kamtru
Gdy okaże się że kabel jest dobry sprawdzamy tak zwany Mini jack czyli wejście do telefonu.
Jeżeli nic się nie stało najlepiej zanieś telefon do specialisty gdy się nie znamy by ten sprawdził wszystko dokładniej.
Lecz gdy on nic nie zauważy patrzymy czy mamy odgłoszony telefon :)
2014-12-05 19:40
lempicki96@o2.pl
2014-12-17 20:20
Przemo9634
2014-11-03 12:58
blackg
2014-11-03 15:19
bodyjack
2. Sprawdzić ustawienia głośności w tablecie
3. Oddac tablet do serwisu ;)
2014-11-03 22:05
76lcichy@gmail.com
2014-11-13 19:01
karolina222
2014-11-13 21:53
Rockie431
2014-11-15 17:44
Ralph4
2. sprawdzamy słuchawki na innym sprzęcie
3. rzadko bo rzadko ale wyciszenie kompa i ponowienie aktywowanie funkcji dźwięku pomaga
4. przeinstalowanie sterowników
5. oględziny złącza, jeżeli są jakieś fizyczne uszkodzenia bądź powyższe nic czynności nic nie dały, zamawiamy kuriera i serwis :)
2014-11-15 22:28
Jacenty
2014-11-18 14:06
konrad47
2014-11-21 10:55
pawlus555
2014-11-22 06:31
RamaRang
2014-12-05 17:00
jestem_zwycienscom
2014-12-05 23:31
Szymon Mazurczak
2014-12-06 01:49
adamwrotniak1973@wp.pl
2014-12-28 17:28
stobis
2014-12-29 11:22